Csónakmotor akku gyártás, forgalmazás

Elektromos csónakmotor
akkumulátor készítés

ELEKTROMOS CSÓNAKMOTOR AKKUMULÁTOR

Akkumulátor kell?

Akkumulátorok több évtizedes elektronikai tapasztalattal összerakva

KAPCSOLAT

CSÓNAK AKKU

Elektromos csónakmotor akkumulátor építés

Akkumulátorok elektromos csónakmotorokhoz, Li-ion (LiFePO4) alapú akkuk építése, összeszerelése és forgalmazása

CSÓNAKMOTOR AKKU

Könnyű, hordozható Lítium akku csónakmotorhoz

Mindenek őse, sikereink alapja; ezzel indítottunk: saját célra kísérleteztük ki a legjobb megoldásokat a Balatonra.

Én utáltam évente / kétévente lecserélni az ólom akkut (autós akku, munkaakku, szuper plusz zselés akku, mittudomén mennyire deep-cycle munkaakku, karbon-ólom nehezék, AGM…) meg azért cipelni se egyszerű egy 30kg-os szart, főleg nem kettőt. Minden vízre szállás egy kaland (értsd: nem tudod ténylegesen mennyi power van az akkudban) meg rohadt nehéz is.

A Balatonon Torqeedo és Minn Kota elektromos csónakmotorokhoz alkalmaztuk először, 24V-os és 12V-os saját összeállítású Li-ion kémiájú (LiFePO4) akku pakkokat – egy álom vált valóra, nem viccelek… Könnyű, megbízható, erős.

Mondjuk a Torqeedo-hoz megvásárolható 90Ah-s akku milliós ára is elég ösztönző, de az ólom cipelése, csónakba be, csónakból ki pakolgatás hátunk mögött hagyása euforikus érzés volt. Mára az összes barátunk, ismerősünk az ő ismerőseik és a kikötőben kb. mindenki a mi akkuinkat használja. Ezt még a nyugdíjasok is pakolgatni tudják, sokaknak újra megnyílt a lehetőség így a balatoni süllőzéshez. A pergetés is – ott állítólag keresni kell a halat, sokat kell motorozgatni, sok helyet lehet átpásztázni (ez nem az én műfajom, elbeszélésből tudtam) – nagyon igénybe veszi az akkumulátort. Ezt egy azonos tömegű ólom akkuval nem lehet megtenni, mert fele ekkora a kapacitása és annak is csak egy részét lehet büntetlenül felhasználni…).

AKKUMULÁTOR ÉPÍTÉS

SAKKU Akkumulátor elektromos csónakmotorhoz

Miért is? A SAKKU Li-ion (LiFePO4) elektromos csónakmotor akku előnyei

  • Könnyű, hordozható (a tömege negyede az ólomnak)
  • 4000+ ciklus (ja, az 10+ év, akkor is, ha minden nap teljesen kihasználod)
  • Nagy kapacitás és erő
  • Gyorsan tölthető
  • Biztonságos (ez nem gyullad meg)
  • Kicsi (ez mondjuk doboz függő, de kb. fele akkora helyet igényel)
  • Végig tartja a feszültséget
  • Nem dagad meg öreg korára
  • Hidegben is használható
  • Szervizháttér
  • Garancia
  • A teljes névleges kapacitás rendelkezésre áll (nem csak a fele, mint az ólmosoknál)
  • Költséghatékony (kb 1/3 az élete során, mintha AGM ólmot használnál)
  • Nem kell évente / kétévente cserélgetni, újat beszerezni, átalakítgatni, szerelgetni
  • Nem kell azért teljesen feltölteni, hogy ne menjen tönkre (szulfátosodás, kondicionálás, meg ilyenek)
  • Jól tárolható és használható (-20C-tól +65C-ig tárolható, meríthető)
  • Gondozásmentes
  • Nem számít az önkisülés
  • Magasabb feszültséget ad és tartja is
  • Akkor sem veszít érdemben a kapacitásból, ha nagyon terheled (az ólmok 40%-al is kevesebbet produkálnak ilyenkor)

Nincs érdemleges feszültség esés használat, merítés közben, vagyis végig tartja a 12V-ot (12,8V – 12,4V tartományt), vagyis hosszabb ideig működnek biztonságosan a rákapcsolt dolgok. Az ólom / gél / zselé / deep cycle / munka / AGC / carbon stb. – tehát nem Lithium alapú – akkumulátorok merülés / terhelés közben 12V-nál (jóval) kisebb, és rohamosan csökkenő feszültséget adnak ki. Ergó lassul a motor, nem forog olyan gyorsan a propeller, lassabban halad a csónak. Ráadásul egy elhasznált, vagy hidegben használt (alacsony feszültségű) ólom akkumulátor a csónakmotort is könnyen tönkre teheti.

Ellenben az elektromos csónakmotoron levő töltöttség ellenőrző csalóka értéket mutat: végig a maximumon lesz, mert például óloméknál a 12.1V még a csordultig telis-tele állapot, miközben a LiFePO4 csónakmotor akku kémiájában a merülés utolsó fázisa. Ezért a SAKKU akkukon  ellenőrizheted egy mobil app segítségével az okostelefonodon az akku töltöttséget, fogyasztást, meg mindent, amit csak lehet… az század Ah pontos és részletes…

Li-ion (LiFePO4) elektromos csónakmotor akkumulátor árak

Rengeteg féle akkunk van, példának két alaptípus:

100 Ah, 12V (12.8V) kb. 9 kg, mobil appos állapotkövetés: bruttó 220 000 HUF, Áfás, [SAKKU Klubtagoknak]

100 Ah, 24v (25.6V) kb. 17 kg, mobil appos állapotkövetés: bruttó 360 000 HUF, Áfás, [SAKKU Klubtagoknak]

100 Ah 12V és 100 Ah 24V a legnépszerűbb elektromos csónakmotor akku méreteink: kb. 9 kg a 12V-os, 17kg [tizenhét!] a 24V-os, továbbá amíg élsz kb. 80-100Ah van benne. A mobilodon nézheted mennyi az éppen rendelkezésre álló kapacitás, mennyire terheled, mennyit tudsz még motorozni, radarozni… és nem horror áron! Ha 24V 100 Ah-t szeretnél használni, akkor 60 kg tömeg alatt nem úszod meg ólomból; szerintem egy gerincsérv nem ér ennyit. Nyilván, ha be tudod építeni, ott hagyni a csónakban, akkor más a helyzet, de attól még persze nem bírja tovább a megpróbáltatásokat az ólom akkud.

Szolgáltatásban és összeállításban mindig megbeszéljük mi kell pont neked, és olyat kapsz. A 100Ah-ás elektromos csónakmotor akku általában optimum a Balaton környékén, de vitorlásokba, lakókocsikba, nagyobb hajókba, csónakokba lehet 200-400-800 Ah-t tenni. A józan ész a határ. És a töltési lehetőségek + idő…

A másik véglet: vannak édes, picurka, a halradarhoz készült 20-25Ah kapacitású apróságok is (az kb. 2kg), tök jól megy vele a Garmin Panoptix Livescope-tól a Humminbird-ön át a Lowrance-ig minden. Tök praktikus. 

Hogy lehetsz Klubtag? Ha a kérdés felmerül, akkor bajban vagy. Ismerni kell minket, vagy valakiket a Klubból. Sorry…

Akku Blog

Tippek az elektromos csónakmotor akkukhoz

Miként tudod meghosszabbítani az elektromos csónakmotorod akkujának élettartamát, mire figyelj, hogyan tartsd karban és, hogy előzd meg a bajt…

SAKKU: Mivel foglalkozunk még?

Semmi mással. Az akkumulátorok világában élünk, nem árulunk biciklit, nem kötődünk egyetlen márkához sem jobban, mint a többihez.

Az akkuk területén viszont különféle felhasználásra kínálunk specializált termékeket:

  • Elektromos csónakmotor akkumulátor: elektromos csónakmotorokhoz készült akkuk
  • Hajókba, vitorlásokba készített akkupakkok, akkumulátorok, akkumulátor rendszerek
  • Lakókocsikba és lakóautókba tervezett és összeállított akkumulátorok

Tervezünk és készítünk hosszú életű Líthium-vasfoszfát (LiFePO4) kémiájú akkumulátorokat (akku-rendszereket) töltővel, kiegészítőkkel, praktikusan tervezve.

Akkumulátorok egy életre